image/png;;;the_amway_story_1.png

50. léta

Přátelství a příležitost

V 50. letech začali Jay Van Andel a Rich DeVos s podomním prodejem doplňků stravy značky NUTRILITE™. Jejich zkušenosti z doby před 50 lety platí dodnes – základním kamenem každého úspěšného podnikání jsou lidé a vztahy. Tím, že získali důvěru zákazníků, se jejich podnikání s vitaminy začalo rozrůstat. V roce 1959 se Rich, Jay a několik jejich společníků začalo poohlížet po nových výrobcích, aby mohli rozšířit svou činnost. Výsledkem byl první výrobek péče o domácnost společnosti Amway, který je dnes známý pod názvem L.O.C.™ (Liquid Organic Cleaner – Víceúčelový čisticí prostředek). Výrobek okamžitě zaznamenal velký prodejní úspěch a otevřel zcela nový svět příležitostí.

image/png;;;the_amway_story_2.png

60. léta

Rodí se model podnikání

Jay Van Andel a Rich DeVos se chtěli o svůj nový úspěch podělit s ostatními, kteří sdíleli jejich hodnoty a vizi. Vytvořili jedinečný model podnikání, který umožnil dalším lidem, aby se připojili ke společnosti Amway, a těžili z přínosů rozšiřujícího se podnikání. Společnost Amway na svých trzích po celém světě rozvíjí model založený na odměnách a uznání.

Výrobky péče o domácnost společnosti Amway včetně nového SA8 Pracího prášku zaznamenaly vysoce úspěšný prodej. V několika letech se společnost rozrostla na více než 700 zaměstnanců, začala prodávat přes 200 vlastních výrobků a získala více než 100 000 distributorů. Roční tržby Amway rychle vzrostly a poprvé překročily hranici 500 000 USD (odhad maloobchodních tržeb).

image/png;;;the_amway_story_3.png

70. léta

Celosvětový růst

Do rodiny Amway přibývají další lidé přitahováni našimi hodnotami, péčí a potenciálem naší podnikatelské příležitosti. V polovině sedmdesátých let ujely kamiony společnosti Amway přibližně 5,23 milionů kilometrů ročně, aby rozvezly výrobky milionům distributorů.

Společnost rozšířila svou činnost i do zámoří a otevřela trhy v osmi zemích na třech kontinentech. V roce 1971 vstoupila Amway na australský trh, brzy následovala Evropa v roce 1975, Hongkong a Malajsie. V roce 1979 byla v Tokiu založena společnost Amway Japan Limited (AJL) a Japonsko se rychle stalo jedním z největších trhů Amway.

image/png;;;the_amway_story_4.png

80. léta

Tržby přesahují miliardu USD a neustále rostou

Péče společnosti Amway o zdraví a správnou výživu vedla k tomu, že mezi prvními začala nabízet zařízení na úpravu pitné vody, a to s velkým úspěchem. Čistá voda představuje pro mnohé lidi na světě velký problém a tato obava sehrála ve výzkumu a vývoji společnosti Amway významnou úlohu. Řada výrobků Amway na úpravu pitné vody – eSpring™ – si na celosvětovém trhu dodnes drží přední postavení.

Odhadované roční maloobchodní tržby poprvé přesáhly 1 miliardu USD. Společnost Amway rozšířila svou centrálu v michiganské Adě a vybudovala nový závod na výrobu kosmetiky, kde se vyvíjely a vyráběly výrobky značky ARTISTRY™.

image/png;;;the_amway_story_5.png

90. léta

Rodinná záležitost

Steve Van Andel a Doug DeVos kráčejí ve stopách svých otců, stavějí na úspěšných základech a začínají působit ve funkci předsedy představenstva a prezidenta společnosti Amway. V 90. letech pokračoval růst firmy s odhadem ročních maloobchodních tržeb ve výši 5 mld. USD.

Aby se zvýšilo povědomí o značce, sponzoruje v roce 1998 společnost Amway Japan zimní olympijské hry v japonském Naganu. Regionální a národní pobočky Amway po celém světě podporují své distributory při spouštění prodejních internetových stránek, díky kterým podnikatelská příležitost Amway proniká na internet.

image/png;;;the_amway_story_6.png

Přelom tisíciletí

Společnost Amway zůstává prosperujícím mezinárodním podnikem, jehož hodnotu lze vyčíslit v mnoha miliardách dolarů, který zlepšuje životy lidí a představuje svou příležitost na více než 80 mezinárodních trzích a teritoriích. Výrobky AMWAY™ nabízí přes tři miliony nezávislých vlastníků podnikání Amway po celém světě, jen v Evropě jich podniká přes půl milionu.

Společnost Amway v současnosti působí ve 28 evropských zemích.

Naší vizí je pomáhat lidem žít lépe. Jsme jedinečnou celosvětovou komunitou uvědomělých lidí, kteří vzájemně spolupracují, a jsme hrdi na naše zásady, kolegy a výrobky, díky kterým jsme mohli sehrát pozitivní úlohu v životě mnoha lidí po celém světě.